phpBB Forum

#
Pontos idő: kedd júl. 14, 2020 10:24 am

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 522 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. nov. 07, 2010 1:43 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 29, 2007 7:22 am
Hozzászólások: 992
Tartózkodási hely: Erdőkertes
forrest írta:
Megtaláltam azt a hozzászólást, 2 gondom van vele:
-Az illető nem írta le, csak úgy volt, hogy lefogja írni, hogy hogyan alakította át a tábláját;
-a nagyobb gond az, hogy ő ezt egy 2114-es késes táblával csinálta meg, én viszont egy elvileg 2108-ashoz készült késest szerelnék bele.

Biztos át kell variálni?! Ha ez a 2108, márpedig az, akkor szerintem kompatibilisnek kell lennie... sajnos ilyennel még nem találkoztam, sőt nem is láttam, de egy LADA pont arról híres, hogy nemigazán változtatják, variálják át a dolgokat...



Az "illető" én voltam!

Igen 2114-es táblával csináltam meg az átalakítást, (2114-3722.010-10, illetve 37.469.017-96 számmal ellátva). 2108-as késest én is kutattam, de sehol nem találtam.
A "műszaki leírás" elmaradásának legfőbb oka az X11-es csatlakozó balszerencsés beázásának folyományából adódó probléma :-). Ugyanis (bár ezt is leírtam) ebben a mi szép kis hazánkban nem kaptam hozzá 526.3747-es típusú ablaktörlő ütemadó relét (ez szállt el a beázás következtében). DE SEHOL ÁM!!! Mindenhol csak 524.3747 -est akartak rám tukmálni (1000 Ft-os alkatrészről beszélek egyébként). Nos méretben sem passzolnak egymással. Úgyhogy mérgemben visszavittem az új táblát és visszaalakítottam a hengeres típusra (az új késest visszacserélték új hengeresre). Mint ahogy azt is leírtam túl azon, hogy nem valami jó helyre helyezték el az oroszok (esőcsatorna), Sajnos a fő gondot nem a beázások okozzák (még ha nekem az is okozta a problémát), hanem a biztosítékokat tartó gyenge fémlemezek kialakítása, megtámasztása. Sajnos az gyalázatos. Gyengék a lemezek, hőre olvad a lemezek mögötti támasztó műanyag is. Szóval az érintkezési hibákat és az üzembizonytalanságot ez okozza (persze az oxidáción túl, ami kezelhető :-) ).
Egyébként most szereztem be egy újabb 2114-es táblát, mert az új hengeres biztitáblának is ugyanazok a problémája, egyszer csak eltűnik mondjuk a hátsó szélvédőtörlés, bizti ki megigazít-hetekig jó). De tanulva az előző hibából, úgy vettem meg a biztitáblát, ha adnak egy tartalék 526.3747-est is. 1 azaz 1db volt a boltban (ez egy Záhonyi alkatrészbolt volt, ők is elismerték kurens a cikk, de nem beszerezhetetlen).

Egyébként még 1x a különbségek:
- csak a hűtőventilátor reléjét kell külön kiépíteni (ez teljesen hiányzik)
- nincs meg a lehetősége annak, hogy a hátsó ablak spricc időzítve működjön (hiányzik ez az időrelé is). Ez nem akkora probléma szerintem, legtöbb csacsiban amúgy is átkötéssel van megoldva). Nincs vele teendő.

Még 1 okulásul (Nagyon fontos!):

Az X11-es csatlakozót vízmentessé KELL tenni! (pl.: alapos, gondos szigetelő szalagozással minél hosszabban, a gyári gumiharang kevés). Itt ugyanis még rontottak a helyzeten az oroszok, mert ez a csatlakozó nem oldalra néz, hanem felfelé. Maga az aljzat ki van öntve műgyantával a táblába nem folyik be a víz, de tönkremegy az ablaktörlő ütemadó relé, ha belefolyik a víz.). Kisebb esőzések nem gondok, mert van egy elterelő műanyag a biztitábla fölött, de sajnos én akkor egy olyan féltető levezetője alatt áltam az év vihara idején (vendégségben voltunk), hogy az a kis vízelvezető nem terelte el a vizet és így az beleömlött az X11-es felfelé :roll: álló csatlakozóba. Hiba jelensége: gyújtás bekapcsolásakor az ablaktörlő fixen 30 mp-enként törölt egyet. Még szerencse, hogy szakadt az eső.

Nos akkor az átalakítás (jegyzeteimből és emlékemből, tehát nem biztos hogy 100%, inkább csak 98%-os, mert azért a könyv, illetve neten összeszedett adatok nem igazán fedték a valóságot :-)):

Én kb 60cm-es 4x1,5 kábelt vezettem ki a biztitáblából a külső reléhez:

külső relé füllel ellátott KM14 típus:

1-es ér: /86/: X6/9 fehér/fekete ez jön a gombától (a késesből ez a tüske hiányzik)
2-es ér: /85/: X9/18 sárga/kék

ezekkel megtörténik a relé meghúzása, amit ugyebár a hűtőgomba kapcsolása végez (a gomba testet kapcsol).

3-as ér: /30/: X1/3 kék (gyújtás relétől jön)
4-es ér: /87/: X5/5 kék ez megy a ventilátorra

Minimum 1,5mm2-es vezetékeket kell használni (főleg a 30 és 87-es relépontra csatlakozó vezetékeknél!). Mindent gondosan szigetelni zsugorcsővel és, vagy szigszalaggal!
a relé számozását / / közé tettem!
X a csatlakozó aljzatot jelöli, utánalévő "/szám" pedig az X csatlakozó belüli tüske számát jelöltem, a biztosíték táblán, mivel ezek általában hiányoznak, ezért ezek kiosztása megtalálható a Ladakönyv (Műszaki könyvkiadó, sárga kemény, vagy piros puhafedeles kiadványában) 142/143. oldalán.

Amúgy meg ha már szét lesz szedve nem árt megfújkálni a csatlakozó érintkezőit sem. Ha már régen voltak leszedve a csatlakozók a biztitáblából sajnos számolni kell az egyes érzékelők megsemmisülésével is, úgyhogy nem árt tartalék érintkező tüskéket beszerezni. Továbbá nem kell azon sem meglepődni ha kicsit nehezen fognak lejönni azok a csatik, egy kis kitartással, imával, kis véráldozattal menni fog. Na nem akarok senkit lebeszélni az átépítésről, de az igazsághoz ez is hozzátartozik. Ha karban voltak tartva a csatlakozók nem lesz gond.

Remélem mindent helyesen írtam, sajnos az emlékeimre és egy összefirkált jegyzetre hagyatkoztam, de mihelyst lesz egy kis időm be akarom újra építeni az új késes biztitáblát, csodát nem, de magasabb fokú üzembiztonságot azért ígér, azáltal hogy nincsenek azok a gyenge biztosítéktartó fülek.

_________________
A szamár egy csökönyös állat, de ha megindul ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. jan. 23, 2011 2:07 am 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 12, 2010 12:04 am
Hozzászólások: 26
Sziasztok! Problémáim a következők lennének:
1.Első ködlámpát szeretnék bekötni,de a biztosíték táblában nem találom a relé helyét.Vagyis van 2 hely egy 5 és egy 4 lábú hely.
A könyv szerint az 5 lábúra kell a fényszóró törlő/mosó berendezés reléje, a 4 lábúhoz nem ír semmit.Viszont nekem 5 lábú relém van.Ilyenkor mit lehet csinálni?

2.A kapcsolótáblát hogyan lehet teljesen szétszedni,mert nekem csak a panelig sikerült szétszedni utána a műanyag keret jött volna csak nem tudtam annyira megemelni hogy
alóla a kábel csatlakozást le tudjam szedegetni.Ezt hogy lehet megoldani?

3.A relé lábakról hogyan tudom bevezetni az utastérbe a vezetéket mondjuk a kapcsolóhoz? A tábla alatti köteg mentén?

Remélem érthetően fogalmaztam.A válaszokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. jan. 23, 2011 8:14 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1396
Tartózkodási hely: Budapest
Nem a biztitáblába kell tenni a relét, hanem a motortérben a tűzfalra.
Fejből nem tudom, hogy a 4 vagy az 5 lábú kell hozzá, de az biztos, hogy nem csereszabatosak!
A biztitábla csatlakozóinak leszedéséhez a biztitáblát kell megemelni. Így sem lesz könnyű! Az utastérben lévő csatlakók belülről is leszedhetők.
Nem kell a vezetékeket átfűzni a tűzfalon, ha a biztitáblában lévő biztosítékokon keresztül, a gyári csatlakozólábakat igénybe véve alakítod ki a vezetékezést. Az oldalról is letölthető szamara könyvben benne van a ködlámpa bekötési vázlata teljes részletezettséggel és kikereshetők a csatlakozási pontok!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. jan. 23, 2011 9:06 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. dec. 12, 2010 12:04 am
Hozzászólások: 26
Köszi szépen!

Nem tudom hogy a sárga könyvre gondolsz-e mert az nekem is meg van,de abban nem találtam ködlámpával kapcsolatos dolgot.


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. feb. 06, 2011 12:04 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 18, 2010 7:07 pm
Hozzászólások: 662
a géptetőnél a világítás ha gyári akkor honnan kapja a testet?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 10, 2011 9:44 pm 
Offline
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 18, 2010 7:07 pm
Hozzászólások: 662
ezt a kérdést fel sem tettem inkább... nem figyeltem, nem néztem meg...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2011 1:27 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 06, 2009 2:34 pm
Hozzászólások: 3440
Tartózkodási hely: Szöged
Elbaxtam a sebességmérőt a fehér számlaposítással. Rendeltem egy 21083-as egységet. Kérdés, hogy melyik lehet a fordulatszámjel a csatin? Trafóról müxik ez is, mint az unik?

Tudna valaki segíteni a kapcsolási rajzban ennél a fajtánál? Most szemügyre vettem a régi fajtához képest és sok helyen eltérnek a lábak a csatikban :roll:


Csatolmányok:
d965_1_big1.jpg
d965_1_big1.jpg [ 62,56 | Megtekintve 4047 alkalommal. ]

_________________
Kársztájlingen
Kársztájlingen2
Kép

2108 1.3i GM Valmet Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V DOHC Bosch M(otronic)1.5.4 Euro2
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2011 9:13 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 06, 2009 2:34 pm
Hozzászólások: 3440
Tartózkodási hely: Szöged
Na ebből szopás lesz. Egyik láb se oda megy ahova a 2108-éban :) . Faszé' nem? Madzagolhatok.

_________________
Kársztájlingen
Kársztájlingen2
Kép

2108 1.3i GM Valmet Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V DOHC Bosch M(otronic)1.5.4 Euro2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2011 5:11 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 06, 2009 2:34 pm
Hozzászólások: 3440
Tartózkodási hely: Szöged
Átkötögettem a lábakat. Szivató visszajelző, "P", hátsó ablakfűtés visszajelző, fordulatszámmérő müxik. Viszont olajnyomásmérő visszajelző először működött, mostmár nem... Az index relé ha nem indexelek, akkor az egyik fajta relével qrva gyorsan kattog, másikkal zúg. Ez mitől lehet?
Hogyan lehetne megoldani, hogy ha jobbra indexelek a jobbra visszajelző villogjon, és ha balra, akkor a balra...? (ugye a sima 08-nál csak egy szar villog mindkét irányba)

Nagy a szarság :)
Mennyibe kerülhet egy 083 nagyműszerfalas kábelköteg?

_________________
Kársztájlingen
Kársztájlingen2
Kép

2108 1.3i GM Valmet Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V DOHC Bosch M(otronic)1.5.4 Euro2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2011 7:52 pm 
Offline
Moderator
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 25, 2008 3:19 am
Hozzászólások: 3273
Tartózkodási hely: Dunakeszi
nem tudom, én 113-ét rendeltem, bizitáblástul 40e körül.

_________________
Kép
2108 16V Twin Turbó
A jó munkához idő kell, a sz@rhoz még több. :)
Lóerő kell, semmi több. :D
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2011 12:21 pm 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1396
Tartózkodási hely: Budapest
zso1986 írta:
Átkötögettem a lábakat....

Hali!
Szerintem másfajta relé kell hozzá. Az indexelés irányának jelzése is csak így fog működni.
Olajműszernek talán máshonnan jön most a test, mint az első bekötéskor.
Egy kapcsolási rajzon nézz utána. Ki fog derülni a turpisság!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2011 8:12 pm 
Offline
VIP
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 06, 2009 2:34 pm
Hozzászólások: 3440
Tartózkodási hely: Szöged
Köszi, mostmár kezd alakulni :) Kapcsrajz alapján jó lett. A műszerfalvilágítás biztijét még kivágja, de ennyi... Márcsak valahogy rá kéne műteni a párnát :D :|

_________________
Kársztájlingen
Kársztájlingen2
Kép

2108 1.3i GM Valmet Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V DOHC Bosch M(otronic)1.5.4 Euro2


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2011 11:02 pm 
Offline

Csatlakozott: vas. szept. 05, 2010 11:30 am
Hozzászólások: 1132
zso1986 írta:
Elbaxtam a sebességmérőt a fehér számlaposítással. Rendeltem egy 21083-as egységet. Kérdés, hogy melyik lehet a fordulatszámjel a csatin? Trafóról müxik ez is, mint az unik?

Tudna valaki segíteni a kapcsolási rajzban ennél a fajtánál? Most szemügyre vettem a régi fajtához képest és sok helyen eltérnek a lábak a csatikban :roll:


ezt le tudnád fotózni, illetve posztolni, szemből is?


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2011 12:14 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: kedd jan. 30, 2007 1:04 am
Hozzászólások: 1396
Tartózkodási hely: Budapest
zso1986 írta:
Köszi, mostmár kezd alakulni :) Kapcsrajz alapján jó lett. A műszerfalvilágítás biztijét még kivágja, de ennyi... Márcsak valahogy rá kéne műteni a párnát :D :|

Ebben a műszerben viszont nincs econ! Hogy leszel meg nélküle? Vagy a régiből azt is valami kiegészítő műszerbe beleoperálod?
Ha nem, akkor ne felejtsd el ledugózni a vákuumcsövét!

_________________
Lada 21099


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kábelek,csatlakozások
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2011 7:49 am 
Offline
VIP

Csatlakozott: vas. aug. 10, 2008 8:57 am
Hozzászólások: 1391
ezt le tudnád fotózni, illetve posztolni, szemből is?[/quote]

Igen, ezt én is kérném... :D


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 522 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 35  Következő

Időzóna: UTC + 2 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó és 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség